Rogue P-3 Pull-up System

★★★★★
★★★★★
4.7
109 Reviews
Made in U.S.A.

Rogue P-3 Pull-up System

★★★★★
★★★★★
4.7
109 Reviews
Made in U.S.A.
P-3 Pull-up System
£170.95
(2) Brackets & (1) Pull-up Bar
Mounting Hardware NOT included
52" Pull-Up Bar
£30.71

Gear Specs

BrandRogue Fitness
Made In USAYes
Product Weight31 lbs.
Length24"
Height23"
Steel Notes1x2" 11 Gauge
Other Product SpecsWeight Capacity: 500+ lbs.
Pull-up Bar Depths: 14" & 22"
Product Description

Manufactured in Ohio using the same 11-gauge steel as our full-scale rigs and racks, the versatile Rogue P-3 Pull-Up System is a single, compact unit designed for ceiling mounts (for a ceiling height of 8 to 9’6” feet) or wall mounts.* Once anchored securely to concrete or wood studs, the P-3 gives you the option of a bar position at either 14” or 22” from the wall/ceiling.

Read More

Rogue P-3 Pull-Up System

Manufactured in Ohio using the same 11-gauge steel as our full-scale rigs and racks, the versatile Rogue P-3 Pull-Up System is a single, compact unit designed for ceiling mounts (for a ceiling height of 8 to 9’6” feet) or wall mounts.* Once anchored securely to concrete or wood studs, the P-3 gives you the option of a bar position at either 14” or 22” from the wall/ceiling.

The complete P-3 Pull-Up System comes standard with a 52” Pull-Up Bar, and can serve as a dependable rings station, as well. If you want to expand the set-up for more athletes, you can daisy-chain additional brackets together by spacing them out 3-4 feet apart, then running a single 1” steel tube/1.25” OD pipe through all of the brackets (4 brackets, for example, would create a 12-foot pull-up bar). In most cases, this type of pipe can be purchased at your local hardware store.

*To allow for more space for kipping pull-ups, the larger P-4 Pull-Up System may work better for wall-mounting, as well as for ceiling-mounts in garage gyms with ceilings higher than 9’6”.

Gear Specs

Specifications:

  • 11-Gauge Steel
  • Depth: 14" or 22" from wall/ceiling
  • Width: Can be set on 16" Stud Centers or custom width up to 48" between brackets
  • Total Length: You can add brackets for miles by putting brackets in a row. 1"/1.25" Pipe can be purchased from local tube supplier in 24' lengths
  • Orientation: This unit can be setup vertically or horizontally, our unique support arm will keep this rig sturdy
  • Mounting Hardware NOT included
Shipping

Rogue Fast Shipping

The Rogue Shipping System allows you to track your order from the time you place it to the time it hits your door. Order today, track today.

Recommended Products

Reviews

1 - 8 of 109 Reviews
CACO
MT
★★★★★
★★★★★
Nov 2023
Can’t even get the little things right
I purchased this with the idea I was paying more for a high quality product, and general product experience… which was not the case. My package came with all the hardware floating around in the box, somehow not falling out of all the holes that got punched in the box (blaming UPS there). To top it all off, the decal/logo isn’t even close to straight. At the end of the day, the thing is functional and heavy and that is all that really matters, but in general the price is not worth the premium. If you’re going to claim something is a cut above the competition, think about putting the hardware in a bag and asking the guys to put a sticker on correctly.
Originally posted on roguefitness.com

Response from Rogue Fitness:

Nov 2023
We're glad to hear your unit is fully functional but apologize for the issues in transit as well as the sticker placement. Our team has reached out to make this right.
JF27
Lexington, KY
★★★★★
★★★★★
Aug 2023
Missing Hardware
Just as described below I had the same issue with missing hardware.....please help
Originally posted on roguefitness.com

Response from Rogue Fitness:

Aug 2023
We apologize for the issue with your P-3 and we would be happy to get the missing hardware shipped to you. The team has reached out to do so.
ZPS13
Austin TX
★★★★★
★★★★★
Jun 2023
No hardware
Same as the others, went to install this a couple months after purchase and there is no hardware at all- friction screws, welded on, etc all missing.
Originally posted on roguefitness.com

Response from Rogue Fitness:

Jun 2023
We are very sorry if any included hardware was missing from your order at delivery. Our team is reaching out now to investigate and assist.
Biff58
Brea, CA
★★★★★
★★★★★
May 2023
Welded nuts missing
I just received my P-3 today and I understand it doesn’t come with mounting hardware. What I don’t understand is why there are no nuts welded to the mounts for the bolts to lock in the bar. Very disappointed that I can’t use it as received. At this time I can’t recommend this product.
No welded nuts for locking bolts
Originally posted on roguefitness.com

Response from Rogue Fitness:

May 2023
We're very sorry to hear your P-3 arrived missing hardware from shipping. Our team has expedited everything you need to you.
Walter3850
Boulder, CO
★★★★★
★★★★★
Apr 2023
so much better than the door frame kind!
I should have bought this first. Instead I tried one of the tension pull up bars for a door frame. I never got it to work. I spend more money on this and the time to install it, and it was worth every penny and the time. I'm getting stronger every day. Don't cheap out - start buy this one.
Yes, I recommend this product
Originally posted on roguefitness.com
Nonchalant Rascal
Nottingham, UK
★★★★★
★★★★★
Mar 2023
Awesome bar
Needed a pull-up bar for ages. It fits perfectly across a chimney breast and given my ceilings are quite high I have more than enough room to passively hang and not hit my head. I'm 6"1
Yes, I recommend this product
Helpful?
Yes · 0
No · 0
Foddy
Rogers, MN
★★★★★
★★★★★
Jan 2023
Sturdy and looks Great
Great workout and love that it’s our home as it gives the flexibility to get in a set up pull ups throughout the day……the best exercise equipment I’ve ever purchased.
Yes, I recommend this product
Originally posted on roguefitness.com
andrew812
Canada
★★★★★
★★★★★
Jan 2023
Missing Bolt/Friction Screws
Bought this bar a couple months ago and finally went to hang it up. Followed the video on the website.. except mine doesn't have any hardware at all, not even welded on nuts, no friction screws, nothing.. super disappointed given the price of the setup.
Originally posted on roguefitness.com

Response from Rogue Fitness:

Jan 2023
Thank you for posting and we're sorry to hear you did not have any hardware. Our team has a replacement order on the way to you now. We are here to make sure you receive everything you ordered in perfect quality, so please do not hesitate to reach out to us at the time of delivery.
#RYOUROGUETag your photos on Instagram and Twitter with #RYOUROGUE for a chance to be featured in our galleryView Full Gallery